Almanya, 50 bin kişiye özür vatandaşlığı veriyor
2026'da Almanya, Nazi döneminde mağdur olan 50 bin kişiye vatandaşlık veriyor.
Almanya, Nazi döneminde vatandaşlıktan çıkarılan veya vatandaşlık hakkı verilmeyen bireylere yönelik bir telafi süreci başlattı. 2021 yılından bu yana 50 binden fazla kişiye Alman vatandaşlığı verildi.
Neden önemli?
Bu uygulama, geçmişte yaşanan haksızlıkların telafi edilmesi açısından önem taşıyor.
ℹ︎Bu özet, aşağıdaki kaynakların başlık ve kısa tanıtımlarından özgün olarak üretilmiştir. bizimgündem bir derleyicidir; kaynakların tam metnini yayımlamaz. Doğrulamak için kaynaklara göz at.
Bu olayı 1 kaynak yazdı
Kaynak çeşitliliğiAynı olayı farklı kaynaklar nasıl başlıklandırdı — siyasi etiket yok, yalnızca şeffaflık.
1 net
DW
Deutsche Welle TürkçeYüksek güven
Almanya'dan 50 bin kişiye "özür vatandaşlığı"İlgili olaylar
Hazine ve Maliye Bakanlığı Sıfır Araç Alımlarını İncelemeye Aldı
Ekonomi · 4 kaynak · 1 hafta önce
Alkollü sürücüye 'dur' ihtarına uymadığı için 710 bin lira ceza verildi
Gündem · 2 kaynak · 1 hafta önce
Yanlış dizden ameliyat edilen kadından 2 milyon liralık tazminat davası
Sağlık · 2 kaynak · 1 hafta önce
Bakan Göktaş, başörtülü kadınlara yönelik ayrımcı ifadelere tepki gösterdi
Gündem · 2 kaynak · 5 gün önce
Enerji verimliliği ve karbon azaltımına hibe desteği başlatıldı
Ekonomi · 4 kaynak · 9 saat önce
Bu olayı takip et
Yeni gelişme olursa — özet biçiminde — bildirim gönderelim.